Mediul partajat de cunoștințe bazat pe ontologii (SSKE) este creat pentru a susține partajarea informațiilor relevante pentru noul domeniu Știința Serviciului, pentru susținerea inovării în servicii prin diseminare și transfer de cunoștințe.
SSKE are la bază tehnologii de tip Web semantic care permit suplimentar structurarea datelor și informațiilor, astfel încât utilizatorii acestei platforme de servicii informaționale în domeniul Științei Serviciului pot accesa informațiile dorite în mod consistent, structurat.
SSKE este proiectat pentru a fi implementat utilizând framework-ul Semantic Mediawiki Plus și este găzduit pe platforma IBM Cloud achiziționată și exploatată în cadrul proiectului INSEED.
Elementul conceptual central al mediului partajat de cunostințe bazat pe ontologii (SSKE) este reprezentat de o specificație formală și computerizată de construcții pentru Știința Serviciului care urmează să fie utilizată pentru sprijinirea raționamentului automat în cadrul sistemului inteligent de gestionare a cunoștințelor implementat pe infrastructura de tip cloud. Cele două componente principale ale mediului partajat de cunoștințe sunt:
- Interfața utilizator
- Modelul partajat de cunoștințe pentru Știința Servicului bazat pe ontologii.
Se urmărește conceperea și dezvoltarea unui mediu deschis, colaborativ, interactiv pentru a aduna universități, industrie, agenții guvernamentale și instituții europene cu scopul de a stimula inovarea serviciilor prin transfer de informații/dovezi/tehnologie, obținute în urma cercetărilor, cu scopul de a dezvolta solutii de inovare pentru sisteme durabile de servicii.
În principal, acesta este reprezentat prin crearea unei biblioteci digitale, care va include cunoștiințe specifice pentru știința serviciului. Principalul beneficiar al acestui mediu de cunoaștere ingineresc este studentul și în același timp, sistemul de învățământ superior.
Concret, continutul digital care urmează să fie creat pentru a fi disponibil colaborativ ar putea fi utilizat în trei perspective diferite, definind aceste trei funcționalități principale:
- Dezvoltarea unei baze de date pentru a evidenția o cale de cunoaștere educațională cu privire la Știința Serviciului;
- Creșterea vizibilității companiilor de servicii;
- Raport privind noi metode, instrumente și aplicații software.
Pe site-ul dedicat mediului SSKE (adresa) pot fi vizualizate titlurile articolelor legate de Service Science (articole) precum și autorii acestora (autori)
Înapoi |